پلاس‌ـیجات یک آل‌احمد عصبانی

چرندیات یک بدیعی

برای یادداشت های روزانه در پلاس؛ آن‌هایی که ارزش ماندگار شدن رو داره بعضا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

یک چرخش ده ساله

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵ ق.ظ

آقا تو سال 82 ( و کلا در زمان اصلاحات و کارگزاران ) تقریبا هرجا که صحبت از آرمان ها میکنن، میگن که مبادا به بهانه ی واقعیت ها، آرمان ها به فراموشی سپرده بشه و حتی میگن که اصولا گذاشتن واقعیت ها در مقابل آرمان ها اشتباهه!
به فاصله ی ده سال بعد از اون، آقا میان میگن اصولا فراموش کردن واقعیت ها در راه رسیدن به آرمان ها، اشتباهه!
علی الظاهر این یه پارادوکس داره و چرا خودمون رو گول بزنیم؟ واقعا پارادوکس داره.
اینجاست که باید گفت تو هر دوره ای، باید به اشاره ی رهبر تو همون دوره نگاه کرد و به عبارت دیگه صحبت های سیاسی - اجتماعی آقا رو تو ظرف زمانیش بررسی کرد.
یعنی باید پرسید که چه فرآیندی طی شده که آقا از صحبت کردن درباره ی آرمانگرایی صرف، تغییر موضع داده که آقاجان! واقعیت هایی هم هست ای کسانی که میخواهید آرمان ها رو دنبال کنید!

حتی یه پله بالاتر بگم که اصولا مبحث "آرمان و واقعیت" برای امام و در زمان امام کلا مطرح نبوده!
تو ادامه اون دو تا صحبت سال 82 و 92 اورده شده:
بعضیها اشتباه مى‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایى، واقع‌بینى را مطرح مى‌کنند. چون آرمان‌گرایى، خودش واقعیتها را در جامعه مى‌سازد. یک مجموعه‌ى با آرمان و داراى هدفهاى بلند مى‌تواند واقعیتها را طبق آرمان خود شکل دهد و به‌وجود آورد. وقتى یک انسان، یک مجموعه و یک ملت با مسؤولان و دست‌اندرکارانش پاى آرمانها ایستادند و حاضر نشدند کوتاه بیایند و برایش کار کردند، چه اتفاقى مى‌افتد؟ واقعیتها به سمت آرمانها تغییر مى‌کند ( 1382/10/14 )


 ما آرمانگرائى را صددرصد تأیید میکنیم، دیدن واقعیتها را هم صددرصد تأیید میکنیم. آرمانگرائى بدون ملاحظه‌ى واقعیتها، به خیالپردازى و توهّم خواهد انجامید. وقتى شما دنبال یک مقصودى، یک آرمانى حرکت میکنید، واقعیتهاى اطراف خودتان را باید بسنجید و بر طبق آن واقعیتها برنامه‌ریزى کنید. بدون دیدن واقعیتهاى جامعه، تصور آرمانها خیلى تصور درست و صحیحى نخواهد بود، چه برسد به دستیابى به آرمانها. ( 1392/05/06 )

۹۲/۰۵/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۱
محمد بدیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی